Izuzetno je mali broj hrvatskih turista u ukupnom broju nautičkih turista u Hrvatskoj. Taj broj čak i ne stagnira, već pada iz godine u godinu. Koji su razlozi?
Putem ove ankte analizirat ćemo informiranost Hrvata o dostupnosti jedrenja kao oblika godišnjeg odmora na uzorku od 283 osobe različitog spola, dobi, mjesečnih primanja, demografske skupine i lokacije, u rujnu i listopadu 2010. godine provela anketu o jedrenju kao odabranom obliku odmora. Orijentiranost samo na jedrenje unutar ukupnosti nautičkih usluga proizašla je iz ekološke komponente ciljeva udruge. Kako je evidentno da hrvatski građani čine izuzetno mali postotak nautičkih turista (oko samo 10 posto), ova anketa ima za cilj identificirati razloge zbog kojih Hrvati ne idu na jedrenje, pokazati koliki je stupanj informiranosti Hrvata o takvom obliku odmora i kolika je njihova želja da ih se dodatno informira o mogućnostima da provedu svoj godišnji odmor na jedrenju. Predsezona i posezona nautičkog turizma najviše “vape” za domaćim gostima pa je naša udruga svojim projektima najviše orijentirana na ta vremenska razdoblja.
Recesija nije mnogo utjecala na odustajanje ljubitelja nautičkog turizma od godišnjih odmora. Štoviše, broj nautičkih turista svake se godine povećava, ali samo stranih – broj domaćih gostiju chartera stagnira ili pokazuje trend smanjenja. Jako je važno prepoznati da je domaći gost najbolji gost i najbolji potrošač, a zbog blizine obale i potrošačke naravi najteže se odriče godišnjeg odmora. Upravo zato, općeniti nedostatak financijskih sredstava nije osnovni razlog stagnacije i smanjenja broja Hrvata u nautičkom turizmu, što može pokazati i povećanje broja Hrvata u ostalim oblicima smještaja tijekom turističke sezone, kao što su apartmani te u ostalim oblicima turizma izvan turističke sezone, kao što su wellness i seoski turizam.
Prve rezultate ove ankete naša udruga već je prezentirala na plenarnoj sjednici Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima (charter), održanoj 24. listopada 2010. u okviru Biograd Boat Show-a. Prezentacija ankete rezultirala je velikim interesom svih prisutnih za daljnju suradnju s udrugom, a rezultati ankete predani su Hrvatskoj gospodarskoj komori, sektoru za turizam, na daljnju obradu i korištenje. Tijekom prezentacije, nazočni su se složili da je promidžba nautičkih usluga orijentirana najviše na strane goste i da bi to trebalo promijeniti, odnosno da bi bilo potrebno orijentirati se na domaće goste, posebno u predsezoni i posezoni nautičkog turizma.
Rezultati ankete podijeljeni su na tri teme, odnosno na
- prikaz potencijala
- Hrvati u nautičkom turizmu
- interes za prezentaciju jedriličarstva.